11 de juny 2013

Sempre he volgut explicar les aventures . . . .

... de les que he me trobat en primera persona.
Avui, mentres estava atrafegat a la cuina, ha vingut una persona
que no hem demanava no se que. Entenia la paraula 'pasta' i
'ciclista'.
Deixo el ganivet de tallar la carn surto de la cuina i li demano que
m'ho torni a explicar. Les paraules que sortien de la seva boca
eren del tot incomprensibles, hem recordava al portugues, però
a més el home 'crec' que tenia una dificultat a la parla i aixó no
m'ajudava.
Després d'una estona entenia pasta, carn, recipient, Capdella,
ciclistes, cinc i ell. La meva interpretació es que volia una mica
de pasta i carn per fer uns macarrons a cinc ciclistes i per a ell
i que havien quedat a Capdella.
Mentres surt a buscar la cartera, li preparo la comanda, mig,
paquet de macarrons i un parell de butis.
Quan entra li ensenyo i 'entenc' que hem diu que quan tardaria
a fer-se la pasta. I jo amb el meu brasilé de Copacabana li
intento explicar que depèn el foc i la cassola que tingui. Aixó o
faig amb la cassola a les mans.
I el que entenc quan es mirava els macarrons i les butis crues,
era que volia un cassola de pasta per pendre !!!
Rectifico com puc i li dic que amb uns 20 - 30 minuts els tinc fets.

M'entres l'home, que ja estava prenen la birra a la cuina amb mi,
m'explicava que era camioner i del nord de Portugal, i moltes
cosses més que no he pogut entendre de cap de les maneres.

Li preparo la cassola, que hem baixarà després, amb uns coberts,
algo de pa, tovallons. Tot amb un farcell que faig amb unes esto-
valles, (per cert, que m'ha quedat molt xulo).

Al poc el torno a tenir al Alberg. Que no se que passa amb els
ciclistes que no poden passar el coll de Triador. I hem pregunta
una quantitat de coses que no entenc. Però li dic que si no poden
passar cap a la Vall Fosca, que s'haurà de tornar cap a Sort.
Ell hem diu que no que no hi torna per que hi ha moltes curves.
El deixo amb el teléfon i m'entorno a la cuina. Al cap de 10 min.
el torno a tenir a la cuina dien-me que ha de anar a Sort i que li
cobri la cassola !!!!

Al final ens espavilem uns tapers que tenia al mini-bus amb fauna
i flora inclosa. Els netegem li poso els macarrons a dins i s'envà.

Jo al cap de l'estona hem quedo pensant, ja es cert que hi ha de
tot a quest mon . .. ;-)